Se alle arrangementer

Adventshygge

Adventsaften med Johan Herold ved flyglet. Syng med på årstidens og højtidens sange. Johan Herold er fra et hjem med klaver – hans mor købte et på afbetaling! Glæden ved musikken er mærkbar i selskab med Johan Herold. Han er vokset op med musikken og den danske sangskat. Han har brugt musik­ken og sangene i skolen, ved lejrbålet og på hospitaler. Da Johan Herold i 2018 rundede de 80, skrev Aarhus Stiftstidende bl. a.: Johan Herold er tidligere skoleinspektør for Gammel­gaardsskolen i Åbyhøj og tidligere konsulent i Grænse­foreningen. "Josser", som han normalt kaldes, har et udpræget socialt gen, og han har fortsat en fuld kalender, idet han stadig turnerer landet rundt med kombinerede foredrag og san­gaftener. Musik og sang har fyldt meget i hans liv. Fra barnsben lærte han at spille, og sammen med FDF har det sat rammerne for livet efterfølgende. Som ung lærer på Gammelgaardsskolen underviste han i musik, og han har fortsat en musikgruppe med elever fra disse år. Johan Herold er også foreningernes mand. Der er stort set ikke den forening, han ikke er medlem af. Som følge af hans sociale kompetencer bliver han det naturlige sam­lingspunkt i stort set enhver forsamling. Aftenen er desuden krydret med Amerikansk Lotteri med attraktive præmier – talbestyrer: Gunnar Nielsen