Se alle arrangementer

Kom til Familie-Sprog-Festival i efterårsferien 2022

Familie-Sprog-Festival knytter bånd mellem Danmark og Tyskland. Festivalen byder på sprogundervisning, oplevelser og aktiviteter for børn. Tag med til Rønshoved Højskole fra fredag til søndag den 21.-23. oktober.

Deltag i Familie-Sprog-Festival på Rønshoved Højskole fredag til søndag den 21-.23. oktober.

Foto: Tim Riediger

Den 21.-23. oktober afholdes for femte gang Familie-Sprog-Festival, der skaber venskaber mellem familier nord og syd for den dansk-tyske grænse.

I anledning af festivalens femårs-jubilæum afvikles festivalen på Rønshoved Højskole i naturskønne omgivelser i Danmark nær ved Flensborg Fjord. I efterårsferien bruger vi weekenden til at undersøge temaet 'rødder' og byder på kreative udfoldelser i samarbejde med højskolens værksteder, oplevelser i naturen, leg, sang og dans. Vi lærer hinanden at kende ved at tale hinandens sprog og øver disse i tandemundervisning, hvor der både læres tysk og dansk i en hverdagssammenhæng.

Når vi i fællesskab spiser, synger og deltager i underholdning som fx 'Rønshoved style-ringridning' eller vidensbingo er vi sammen på tysk og dansk. Festivalen er målrettet børn fra syvårs-alderen og opefter samt deres forældre og bedsteforældre og har til formål at skabe møder på tværs af grænsen og dele erfaringer fra hverdagslivet gennem sjove aktiviteter.

Programmet byder blandt andet på både kreative værksteder, spil, lege, skovfinderture, banko, flaghejsning og fællessang. Det hele foregår på både dansk og tysk for at styrke sammenhængskraften mellem deltagerne på en sjov måde.

Festivalen arrangeres i et samarbejde mellem Grænseforeningens Kreds 20, Sydslesvigsk Forening (SSF), Sydslesvigs danske Ungdomsforeninger (SdU) og Dansk Skoleforening for Sydslesvig e.V.

Vi glæder os til at se dig til efterårsferien 2022 i uge 41. Prøv, mens du venter, vores ”gør det selv” aktivitetspakke, når du skal lave sjove ude og inde aktiviteter med børn. Du finder det hele her og i vores Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/familiesprogfestival

Familie-Sprog-Festivalen foregår i efterårsferien i uge 42 i 2022. D. 21. - 23. oktober 2022.

Tilmeldingsfrister:

Seneste tilmelding 9. september 2022

Sidste frist for afbud med fuld refundering af tilmeldingsgebyr: 16.9

Sen tilmelding mulig indtil d. 22/9 dog uden mulighed for refundering af tilmeldingsgebyr ved afbud, hvis tilmelding er sket efter 9. september