Se alle arrangementer

Familie-Sprog-Festival i efterårsferien 2021

Familie-sprog-festival knytter bånd mellem Danmark og Tyskland. Familie-sprog-festivalen d. 15.- 17.10 2021 på Christianslyst i Sydslesvig, hvor børn og voksne nord og syd for grænsen knytter venskaber. Temaet ’Grænser og mindesmærker – hvad er det?’ med fejringen af 100-året for Genforeningen som et centralt emne.

Kom til ’Familie-sprog-festival’ på Christianslyst i Sydslesvig i slutningen af efterårsferien 15.-17. oktober 2021, hvor børn og voksne nord og syd for grænsen knytter venskaber. I år er temaet ’Grænser og mindesmærker – hvad er det?’ med fejringen af 100-året for Genforeningen som et centralt emne.

Foto: Tim Riediger

Deltag i 'Familie-sprog-festival', og vær med til at gå på opdagelse i, hvad grænsesten og mindesmærker er for fænomener under festlige familiedage i begyndelsen af efterårsferien. Det hele foregår på Christianslyst, der ligger i Sydslesvig ikke langt fra den dansk-tyske grænse.

Programmet byder på både kreative værksteder, spil, lege, teater om Istedløven, fremstilling af mindesten, skovfinderture, banko, flaghejsning og fællessang. Det hele foregår på både dansk og tysk for at styrke sammenhængskraften mellem deltagerne på en sjov måde.

Festivalen er målrettet børn fra femårsalderen og opefter samt deres forældre og bedsteforældre og har til formål at skabe møder på tværs af grænsen og dele erfaringer fra hverdagslivet gennem sjove aktiviteter.

Festivalen arrangeres i et samarbejde mellem Grænseforeningens Kreds 20, Sydslesvigsk Forening (SSF) og Sydslesvigs danske Ungdomsforeninger (SdU).

Familie-Sprog-Festivalen er en dansk-tysk sprogfestival for børn fra 5-12-årsalderen og deres voksne. Den afvikles på Christianslyst i Sydslesvig. Vi boltrer os gennem forskellige aktiviteter på dansk og tysk for at blive bedre til hinandens sprog. Det er Sydslesvigs danske Ungdomsforeninger (SdU), Sydslesvigsk Forening (SSF) og Grænseforeningen, der står bag arrangementet, som blandt andet byder på sprogkurser, kreative værksteder, skovture og forskellige lege.

Vi glæder os til at se dig til efterårsferien 2021 d. 15. – 17. 10. Prøv, mens du venter, vores ”gør det selv” aktivitetspakke, når du skal lave sjove ude og inde aktiviteter med børn. Du finder det hele her og i vores Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/familiesprogfestival