Genforeningssten sætter fokus på fællesskab

Markeringen af 100-året for Genforeningen ved de lokale genforeningssten den 14. maj 2020 er udskudt. Et nyt tidspunkt vil blive oplyst her på siden snarest

Genforen dit fællesskab 14. maj 2020

Elever fra Fårevejle Efterskole tager forskud på eventet Genforen dit fællesskab ved genforeningsstenen på Esterhøj i Odsherred.

Foto: Thomas Tolstrup

Skoler, sportsklubber, foreninger og andre aktører i hele Danmark opfordres til at gøre brug af de ca. 600 genforeningssten, der blev rejst i hele Danmark i 1920 og årene derefter, til at sætte fokus på fællesskab under overskriften: ’Genforen dit fællesskab’.

Det er Grænseforeningen, der står bag opfordringen til at lave et event ved den lokale genforeningssten. Det skulle være sket den 14. maj 2020, men på grund af coronakrisen er eventet udskudt til et senere tidspunkt, der snarest vil blive oplyst. Eventet vil blive afholdt i et samarbejde med en række foreninger, herunder Efterskoleforeningen, Dansk Friskoleforening og Dansk Boldspil Union.

Interesserede skoler og foreninger kan kontakte Grænseforeningens konsulent Claus Jørn Jensen (cjj@graenseforeningen.dk / +45 2172 1335) for at komme på deltagerlisten.

Bliv en del af en landsdækkende markering den 14. maj 2020 ved landets ca. 600 genforeningssten.