Hvad betyder Genforeningen dengang og i dag?

Genforeningsåret blev skudt i gang med en konference på Christiansborg den 10. januar, som kan ses på Folketingets tv-kanal.

Landstingssalen på Christiansborg har dannet rammen om en konference om Genforeningen 1920-2020, som Folketinget og Grænseforeningen har afholdt den 10. januar 2020.

Landstingssalen på Christiansborg danner rammen om en konference om Genforeningen 1920-2020, som Folketinget og Grænseforeningen afholder 10. januar 2020.

Foto: David Kahr, Folketinget

Genforeningsåret blev skudt i gang med en konference på Christiansborg den 10. januar kl. 9-16, ”Genforeningen 1920-2020. Hvad betyder grænsen i dag?”. Det dansk-tyske grænseland har gennem 100 år bevæget sig fra konflikt til fredelig sameksistens. Men hvad har Sønderjyllands genforening med Danmark i 1920 egentlig betydet, historisk, politisk og aktuelt? Det vil blive diskuteret på konferencen i Landstingssalen på Christiansborg. Konferencen, der kan ses på Folketingets tv-kanal, er arrangeret af Folketinget og Grænseforeningen.