Hvad betyder Genforeningen dengang og i dag?

Genforeningsåret skydes i gang med en konference på Christiansborg den 10. januar, som kan følges på Folketingets tv-kanal.

Landstingssalen på Christiansborg danner rammen om en konference om Genforeningen 1920-2020, som Folketinget og Grænseforeningen afholder 10. januar 2020.

Foto: David Kahr, Folketinget

Det dansk-tyske grænseland har gennem 100 år bevæget sig fra konflikt til fredelig sameksistens. Men hvad har Sønderjyllands genforening med Danmark i 1920 egentlig betydet, historisk og aktuelt? Det vil blive diskuteret på en konference i Folketingets Landstingssal på Christiansborg den 10. januar 2020, hvor alle har mulighed for at deltage gratis. Konferencen er arrangeret af Folketinget og Grænseforeningen i samarbejde med Syddansk Universitet. Det vil blive annonceret på Grænseforeningens hjemmeside, www.graenseforeningen.dk, til efteråret, hvordan man tilmelder sig efter først-til-mølle-princippet. Konferencen vil også blive vist på Folketingets tv-kanal.