Magasinet Grænsen: Jubilæumsudgave om Genforeningen 1920-2020

Magasinet Grænsen er udkommet som jubilæumsudgave om Genforeningen 1920-2020 med stort interview med dronning Margrethe.

Jubilæumsudgave af magasinet Grænsen om Genforeningen 1920-2020

Jubilæumsudgaven af magasinet Grænsen om Genforeningen 1920-2020 kan rekvireres ved henvendelse til Grænseforeningens sekretariat.

Foto: Grænseforeningen

I anledning af 100-året for Genforeningen udkommer magasinet Grænsen som jubilæumsudgave om Genforeningen 1920-2020. Der er tale om et særnummer af magasinet Grænsen, der i december blev leveret til Grænseforeningens medlemmer samt læsere af Weekendavisen og Kristeligt Dagblad i december 2019.

I jubilæumsudgaven af magasinet Grænsen kan man bl.a. læse stort interview med Dronning Margrethe om hendes forhold til Sønderjylland og Slesvig, som har spillet en væsentlig rolle i det glücksborgske kongehus. Læs også interview med statsminister Mette Frederiksen og en række andre politikere og beslutningstagere om, hvad Genforeningen betyder for dem. Få det historiske overblik i interview med Hans Schultz Hansen, der har skrevet bogen Genforeningen og gæt 10 rigtige i genforeningsquizzen. Sidst, men ikke mindst: Lad dig inspirere til at deltage i de mange arrangementer, der finder sted i hele landet i 2020, og til at læse nogle af de mange nye bøger om Genforeningen.

Læs magasinet online her, eller bestil det fysisk ved henvendelse til info@graenseforeningen.dk.

Magasinet kan også downloades som PDF.