Gå til listen over lokalforeninger

Grænseforeningen Viborgegnen

Viborg. Foto: Wikimedia Commons

Viborgegnens Grænseforening  arrangerer foredrag og udflugter for at blive klogere på grænselandet og dets historie. Vi vil gerne være et lokalt fællesskab, der knytter bånd til det danske mindretal syd for grænsen.

____________________________________________________________________________

Viborgegnens Grænseforening er sammensluttet af i alt 3 lokale grænseforeninger

- "Viborg Grænseforening", der blev stiftet  for langt over 100  år siden - nemlig den 10. maj 1892.                                           med venskabskredsen SSF Bredsted/Bredstedt

- "Sønderjysk Forening for Kjellerup og Omegn" - med venskabskredsen SSF Skovby/Schuby vest for Slesvig By

- "Bjerringbro Grænseforening" - med venskabskredsen SSF Bøglund/Böglund

Viborgegnens Grænseforening  samarbejder jævnligt med Foreningen Norden Viborg, Højskoleforeningen i Viborg samt Historisk Samfund i Viborg - og enhver kan bare dukke op til et af  vores arrangementer, som du kan  læse om her på siden.

Karen Marie Ravn

Kaj Munks Vej 2, 8620 Kjellerup
karenmarieravn@gmail.com

Ole Wistrup