Magasinet Grænsen har fået nyt udseende

Magasinet Grænsen, der udgives af Grænseforeningen, har fået nyt udseende. Det er sket for at give magasinet et mere moderne udtryk og for at styrke læseoplevelsen.

Magasinet Grænsen har fået nyt design.

Magasinet Grænsen har fået nyt design.

Foto: Grænseforeningen

Det er et anderledes magasinet Grænsen, der er landet i postkasserne hos medlemmerne af Grænseforeningen. 

Magasinet Grænsen har nemlig fået nyt udseende, et nyt udtryk: Det første bogstav, g, i navnet, er nu magasinets sidehoved. Og for at illustrere, hvad der er det indholdsmæssige omdrejningspunkt, er den dansk-tyske grænse trukket gennem det store g. 

”Det er ikke udtryk for, at vi ser grænsen som en linje. Men grænsen er der, den ligger fast, og den forholder vi os til i vores fokus på det grænseoverskridende og det, der sker på begge sider af grænsen, på mindretallene – og især på det danske mindretal i Sydslesvig”, udtaler Poul Struve Nielsen, der er redaktør for magasinet Grænsen.

Det nye udseende er lavet i et samarbejde mellem magasinets redaktion, Grænseforeningens bestyrelse og bureauet Advice. 

Til forsiden denne gang har fotograf Iben Gad taget et foto af en model med tøj fra en modeopvisning med historiske dragter fra grænselandet. Forsiden vil naturligvis være ny hver gang. 

Se magasinets indhold, der bl.a omfatter interviews med politiker Maylis Rossberg, X Factor-vinderen Helene Frank, skuespiller Klaus Tange samt baggrundsartikel om ny museumsreform, her:

Har du endnu ikke modtaget magasinet, eller hvis der er bøvl med leveringen, så kontakt redaktøren på pn@graenseforeningen.dk eller 23 35 55 09.