Lokalforeningspuljen
Informationer, retningslinjer og ansøgningsskema til lokalforeningspuljen, som Grænseforeningens lokalforeninger kan søge økonomisk støtte til arrangementer og ture indenfor Grænseforeningens formålsparagraf.
Hvad er lokalforeningspuljen?
Lokalforeningspuljen er en pulje, hvor Grænseforeningens lokalforeninger kan søge støtte til forskellige arrangementer og ture, som opfylder Grænseforeningens formålsparagraf.
Hvad kan der søges støtte til?
Der støttes aktiviteter i Grænseforeningens lokalforeninger, som opfylder de to første dele af Grænseforeningens formålsparagraf
Det er Grænseforeningens formål at støtte danskheden i grænselandet, særligt syd for grænsen, at udbrede kendskabet til grænselandets forhold samt at bevare og styrke dansk sprog og kultur.
Det støttes
- Ture til grænselandet og Sydslesvig samt lokalforeningsarrangementer, der primært udbreder kendskabet til grænselandets forhold.
Der kan ikke søges støtte til
- Ture og arrangementer, der ikke primært udbreder kendskabet til grænselandets forhold.
- Entreer mm. for udefrakommende gæster, heriblandt venskabsforeninger i grænselandet og Sydslesvig
- Forplejning
Foto: Mogens Bach
Hvornår kan der søges?
Ansøgningsfrist
Der kan søges fire gang om året: 1. februar, 1. maj. 1. august 1. november.
Behandlingstid
Ansøgningerne behandles på det næstkommende formandskabsmøde.
Hvem kan søge?
Et bestyrelsesmedlem fra en af Grænseforeningens lokalforeninger kan søge. Det er vigtigt, at I udfylder kontaktinformation på kontaktpersonen, så vi ved hvem vi skal kontakte.
Hvordan kan man søge?
I søger ved at sende en mail til info@graenseforeningen.dk hvor I har vedhæftet følgende skema inklusiv et budget ud fra vores foreslået skabelon eller vedhæfter jeres eget budget.
Hent filen ned på din computer, udfyld skemaerne og send i en samlet mail
Hent filen ned på din computer, tilpas skabelonen og udfyld indtægter og udgifter og send i en samlet mail
Information du skal bruge for at søge
- Beskrivelse af arrangementet
- Budget, derunder oversigt over indtægter (heriblandt evt. egenbetaling) og udgifter.
- Lokalforeningens bankoplysninger
- Kontaktinformation på kontaktperson
Datapolitik
Ved indsendelse af denne ansøgning registreres navn, mailadresse, forening samt telefonnummer sammen med oplysninger om arrangementet. Oplysningerne anvendes til at sende dig bekræftelse, vurdere din ansøgning samt til at svare dig. Kun formandskabet og relevante medarbejdere har adgang til oplysningerne. Oplysningerne gemmes hos vores databehandler.
Oplysningerne om din ansøgning videregives ikke. Oplysningerne opbevares i fem år, hvorefter de slettes eller anonymiseres. Du kan også henvende dig til info@graenseforeningen.dk for at få mere information om vores persondatapolitik og ansøgningsproceduren.
Læs mere om baggrunden for de nye retningslinjer her